یک نهاد نظارتی فدرال در آمریکا فاش کرد بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از بودجه برنامه مقابله با کووید ۱۹، به سرقت رفته است.

افشای سرقت هنگفت از بودجه مقابله با کرونا در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، یک نهاد نظارتی فدرال در آمریکا فاش کرد بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار از بودجه دولتی برنامه مقابله با کووید ۱۹ ، به طور قطعی به سرقت رفته است. 

این نهاد افزود: اداره کسب و کارهای کوچک آمریکا (SBA) کنترل خود بر تخصیص این بودجه را کاهش داده است.

براساس گزارش این نهاد، دستکم ۱۷ درصد از تمام بودجه مربوط به وام دولتی آسیب اقتصادی ناشی از شیوع کرونا (EIDL) و برنامه حفاظتی پی چک (PPP)، توسط عوامل کلاهبردار به سرقت رفته است.

براساس این گزارش، در دوران همه گیری کرونا،اداره کسب و کارهای کوچک حدود ۱/۲ تریلیون دلار از بودجه EIDL و PPP را هزینه کرده است.

این در حالی است که این اداره رقم اعلام شده بیش از ۲۰۰ میلیارد دلاری از سوی این نهاد نظارتی را مورد تردید قرار داده و می گوید بازرس کل این رقم را بسیار زیاد برآورد کرده است.  

SBA تاکید کرد کارشناسانش رقم ۳۶ میلیارد دلار کلاهبرداری از این بودجه را برآورد کرده اند و می افزاید که بیش از ۸۶ درصد این رقم، احتمالا در سال ۲۰۲۰، کلاهبرداری شده است، زمانی که دولت دونالد ترامپ در آمریکا بر سر کار بود. جو بایدن در ژانویه ۲۰۲۱ به ریاست جمهوری رسید.

در همین حال بازرس کل این نهاد نظارتی، رقم کلاهبرداری از برنامهEIDL را بیش از ۱۳۶ میلیارد دلار و رقم کلاهبرداری از برنامه PPP را ۶۴ میلیارد دلار برآورد کرده است.

براساس این گزارش، دولت آمریکا تحقیقات زیادی را بر روی پرونده های مختلف کلاهبرداری از بودجه برنامه های کمکی دولتی آغاز کرده است. در مه ۲۰۲۱، مریک گارلند دادستان کل آمریکا، کارگروهی را برای مقابله با کلاهبرداری از بودجه کووید ۱۹ راه اندازی کرد.

همچنین در سپتامبر ۲۰۲۲، بازرس کل اداره کار آمریکا اظهار کرد کلاهبرداران ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار از برنامه بیمه بیکاری دولت در دوران همه گیری کرونا را، با استفاده از تاکتیک هایی همچون استفاده از کدهای امنیت اجتماعی افراد متوفی، به سرقت برده‌اند.

علاوه بر این، در همان ماه، بازرسان فدرال دهها نفر را به سرقت ۲۵۰ میلیون دلار از یک برنامه کمکی دولتی برای تغذیه کودکان در دوران همه گیری کرونا، متهم کردند.

براساس گزارش دیگری در ابتدای سال جاری، دولت آمریکا احتمالا حدود ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از بودجه کمکی کووید ۱۹ را به افرادی با کدهای امنیت اجتماعی مشکوک داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.